Overlijden Philip Oomstee

25 mei 2022 9:45

Twee weken geleden sprak ik hem nog, langs de lijn bij de veteranen. Onderwerp? Zijn kleinzoon, dat hij hem erg mist, dat Robin, Wendy en Sara het erg moeilijk hebben en dat ie zelf ook nog wel ziek was, maar dat ie het nog wel kon volhouden. Chemo hielp wel. Ondanks alle nare dingen die hem waren overkomen, bleef hij toch opgewekt en positief. Oh ja, en het spel van die ouwe mannen was vandaag niet best, maar de zon scheen en Robin deed mee, dus het was een mooie dag.

Afgelopen week sprak ik Robin. Philip had het zwaar, lichamelijk en geestelijk. Soms goed, steeds vaker minder. We spraken af dat we een moment zouden kiezen om hem nog even te zien. Helaas, dat moment is niet gekomen. Afgelopen vrijdagavond is Philip overleden. De strijd verloren.

Philip vond op het laatst troost in de gedachte om Sam weer te zien. Dit geeft de familie veel rust.

Met het overlijden van Philip raakt sv Diemen een markant persoon kwijt. Lid van verdienste, een man die veel petten op heeft gehad binnen de club en altijd voor iedereen klaar stond. Een man van principes en regels. Makkelijk in de omgang, altijd een onderwerp klaar, optimistisch, goed gemutst, niet verzaken en altijd goed gesoigneerd.

Ik ben nu 4 jaar voorzitter en toen ik begon was Philip net aan het afbouwen. Naast de sponsorcommissie was de kleding zijn laatste rol. Echter, in die jaren voor mij heeft Philip behoorlijk wat gedaan in de club. Hij was teamleider van de zondag 1 en van diverse jeugdteams, zorgde ervoor dat de kleding van die teams gewassen en gevouwen in de teamtas zat, benoemde (en ontsloeg) trainers, opende in de zomervakantie de kantine op woensdagmiddag voor de jeugd en senioren die wilde voetballen en deed daarnaast nog andere hand- en span diensten.
Maar voor mij was hij de man van de kleding en de sponsoring. Hier heb ik het vaak met over gehad. Hoe belangrijk het is.
Dankzij Philip hebben we de video wall in de kantine, het scoreboard, een goed contract met Devontrade (Hummel) en een aantal reclameborden langs het veld. Hij heeft de club daar een goede impuls mee gegeven.

Het bestuur wenst de familie Oomstee en de familie Schwegler heel veel sterkte in deze extreem moeilijke tijd om nu ook het gemis van vader en opa Philip een plek te geven.

De club zal komend weekend stil staan bij het overlijden van Philip.

Hier kunt u een herinnering delen

Oomstee.jpg

Lees meer over: