Overlijden Ritchie Schinning

16 mei 2022 12:15

Voorzitter zijn van sv Diemen is erg leuk. Vooral nu in deze tijd dat het goed gaat met de club en dat de sfeer er goed in zit, resultaten prima zijn en de vereniging groeit in leden en vrijwilligers.

Er zijn van die gebeurtenissen dat dit ineens allemaal niet zo belangrijk meer is. Afgelopen dinsdag was er zo een. Het overlijden van Ritchie Schinning. Een auto-ongeluk is hem fataal geworden. Hij is niet ouder dan 19 jaar geworden.

Het zijn de berichten die je als ouder en familie niet wilt horen. Ik en de vereniging leven enorm mee met vader Stef, moeder Angela en tweelingbroer Donnie. Als ouder van een 19-jarige voel ik de pijn als ik eraan denk.

Stef speelde in de zondag 1 bij sv Diemen. Het was dus een logische stap dat zijn tweeling ook bij sv Diemen gingen spelen. Donnie en Ritchie samen vanaf de jongste jeugd. Donny was keeper, Ritchie een hardwerkende middenvelder/verdediger. Een taaie tegenstander. Je kon hem beter in je team hebben dan tegen hem moeten spelen. Net als zijn vader. Met afgezakte sokken aan de rechterkant stond hij zijn mannetje. Zo rond zijn 15e jaar vond hij het welletjes en is gestopt met voetballen. Tot groot verdriet van vader Stef, maar andere interesses kregen de prioriteit.

Ritchie zal herinnerd worden als een ongecompliceerde vrolijke jonge man, klaar voor het volwassen zijn, deugniet, hart op de juist plek, ondernemer en ontdekker.

Wij wensen Stef, Angela en Donnie enorm veel kracht en sterkte toe om dit enorme verlies te kunnen dragen en een plek te geven.

Namens het bestuur van sv Diemen,
Henk van der Weele
Voorzitter.

Voor een persoonlijk bericht kunt u naar de afscheid.nabestaandenloket.nl/ritchie-schinning