Verplaatsen zaalvoetbal

De KNVB hanteert de volgende procedure bij het verplaatsen van een zaalvoetbalwedstrijd:

Bij verplaatsingen is akkoord van beide teams nodig en een akkoord dat aanvragende team zelf de kosten op zich neemt + de hal reserveert. Hieronder de afspraken op een rijtje rondom verplaatsingen.

Competitie A-categorie:

• Beide verenigingen zijn akkoord
  • Dit moet ten minste drie weken voor de wedstrijddag schriftelijk bij de KNVB gemeld zijn
  • De wedstrijd moet voor de oorspronkelijk datum vastgesteld worden
  • Datum, tijd en hal staan duidelijk in bericht weergegeven en worden bekostigd door aanvragende partij.

Wordt er aan één van bovenstaande voorwaarden niet voldaan, dan dient de wedstrijd gewoon gespeeld te worden. Besluit één team dan niet op te komen dagen, dan zal het een tuchtzaak worden.

Competitie B-categorie

• Beide verenigingen zijn akkoord
  • Dit moet ten minste drie dagen voor de wedstrijddag schriftelijk bij de KNVB gemeld zijn
  • De verenigingen komen met een voorstel voor de nieuwe wedstrijddatum
  • Het voorstel van de nieuwe wedstrijddatum valt in het huidige seizoen.

Indien niet aan bovenstaande voorwaarde kan worden voldaan hebben teams in de B-categorie eenmalig per seizoen recht op een baaldag.

Baaldag (alleen competitie B-categorie)

• Vereniging dient baaldag zelf in via sportlink club
  • Baaldag is 5 dagen voor wedstrijddag ingediend
  • Zaalhuur wordt doorberekend aan aanvragende vereniging
  • Baaldag kan per team, eenmaal per seizoen worden ingediend t/m de eerste speelweek van maart.