Interview: Richard Heus

23 februari 2021 10:00

Periodiek interviewen wij een vrijwilliger van onze mooie vereniging. Op deze manier zetten wij iemand in het zonnetje die veel voor onze club doet en laten we onze leden kennis maken met de waardevolle mensen die achter de schermen druk zijn met onze club draaiende te houden.

Dit keer interviewden wij Richard Heus. Richard is al sinds zijn 6e jaar lid van onze club en voetbalt bij de veteranen. Daarnaast zit hij sinds kort ook in het bestuur. Richard zijn vader en zoons zijn of waren ook betrokken bij de club.

interviewplaatje.jpeg

Stel jezelf kort even voor
Ik heet Richard Heus en ben 54 jaar oud. Ik ben getrouwd met Milene en heb 3 kinderen, Nordin 25 jaar(speler zaterdag 1), Miguel 22 jaar(speler zaterdag 3) en Nathalie is 18 jaar oud. Ik ben sinds mijn 9e inwoner van Diemen en geboren in Amsterdam. Ik ben vanaf mijn 6e jaar lid van sv Diemen en voetbal nu nog in de veteranen45+. Daarnaast ben ik zoon van Karel Heus. Mijn vader is ook vele jaren actief geweest binnen de club.

Wat is jouw rol als vrijwilliger bij sv Diemen?
We zijn met een aantal heren bezig om het gebouwenbeheer van sv Diemen over te nemen van Bram Uljee. Ik heb namens deze groep zitting in het bestuur sinds eind vorig jaar.

Wat vind je leuk aan jouw werk als vrijwilliger?
Het leuke is natuurlijk dat je nog midden in de club staat en contact houdt met de leden van de club. Uitdaging is om het gebouw goed te onderhouden en met elkaar de uitstraling van eea netjes te houden en ik denk dat we op de goede weg zijn! Ik heb overigens ook jaren keeperstraining gegeven en ben leider van diverse teams geweest. Dat was erg leuk!!

Wat vind je er minder leuk aan?
Eigenlijk niets, al zou het fijn zijn als mensen de spullen van de club wat meer zouden respecteren en bijvoorbeeld kleedkamers netjes houden.

Wanneer ben je vrijwilliger geworden?
Ben begonnen als keeperstrainer toen ik een jaar of 24 was. Dat heb ik jaren gedaan en nu dus gebouwenbeheer sinds een jaar.

Hoeveel tijd kost het je per week?
Een paar uur, niet zo heel veel.

Wat is de mooiste herinnering die jij hebt aan sv Diemen?
Ja dat zijn er meerdere, vanuit de jeugd toch wel de jeugd toernooien in Lemele, slapen op een soort boerderij met zijn allen en heel veel lachen! De laatste jaren met de veteranen een paar keer naar Berlijn geweest en daar gevoetbald en heerlijk gefeest. Ook de kampioenschappen met de veteranen en rondvaart door de grachten eigenlijk teveel om op te noemen.

Wat is je favoriete voetbalclub?
Voor mij geldt dat er maar één club is in het amateurvoetbal en dat is sv Diemen. Ajax uiteraard in het prof voetbal, maar sv Diemen is en blijft nummer 1.

Wie is je favoriete voetballer?
Ik ben zelf keeper en kijk daar meer naar. Vroeger toch wel Edwin van der Sar en de laatste jaren is Onana favoriet. Qua voetballer geen favoriet

Wat zijn je hobby’s?
Voetbal, tennis, vakantie en lekker varen.

Links(Karel Heus) Rechts(Richard Heus)

D6F7B277-D89E-4153-A7EA-A3F742E5F7A1.jpeg