sv Diemen krijgt de beschikking over een vierde veld.

3 juli 2020 17:15

De gemeente heeft de investeringsaanvraag goedgekeurd met ruime meerderheid van stemmen.

Beste leden van sv Diemen,

Gisteren heeft de gemeente raad van Diemen een historische beslissing genomen. De raad is akkoord gegaan met een investering voor ons sportpark om hockeyvelden, een voetbalveld, een handbalveld en een beach handbal veld aan te leggen. Dit besluit betekent dat wij over niet al te lange tijd de beschikking krijgen over een vierde veld.

Dit besluit betekent tevens dat onze buren, de TIW/Survivors moeten vertrekken. Sinds Spoorzicht zijn wij buren en hebben altijd een goede relatie met elkaar gehad. Daar waar mogelijk hebben we elkaar geholpen en samen gewerkt. Helaas komt daar nu een einde aan. Wij begrijpen het verdriet en de onmacht van onze buren en leven wat dat betreft met hun mee.
Wij wensen TIW/S veel sterkte met de verhuizing en het inpassen van de club op Middenmeer. Ik ben er van overtuigd dat met de inzet van de leden en de hulp van de gemeente Diemen er iets heel moois zal ontstaan op Middenmeer.

Het besluit van de gemeente betekent ook dat sv Diemen de kans krijgt om door te groeien. Met het vierde veld kunnen wij in de toekomst plaats bieden aan 1400 a 1500 leden. Een groei van een dikke 30%. Wij zijn hier heel blij mee en gaan hard aan de slag om klaar te zijn voor die toekomst. Het enige waar wij met de gemeente nog over moeten overleggen is de locatie van het vierde veld. Er ligt nu een voorstel om het vierde veld aan de kant van de woonwijk te programmeren. Wij zijn daar op tegen. Wij willen dat het 4e veld zo dicht mogelijk bij het clubhuis komt om het samenhorigheidsgevoel van de club te stimuleren.

sv Diemen, de Beschaafde Dorpsclub met Ambitie, staat voor een nieuw hoofdstuk in haar lange geschiedenis. Volgend jaar zijn we 90 jaar oud, maar we zijn jonger en gretiger dan ooit. We staan voor een ongekende groei en de daarbij horende uitdagingen.

Help ons mee, meld je aan en dan maken we er samen iets fantastisch van. Aanmelden kan op [email protected].

Ik heb er zin in, jullie ook?!

Met vriendelijke sportgroeten,
Henk van der Weele