Nieuws over vierde veld!

10 juni 2020 12:30

sv Diemen

Sv Diemen is verheugd dat het college van Burgemeester en Wethouders van Diemen voornemens is om op sportpark De Diemen twee nieuwe hockeyvelden, een extra voetbalveld, een handbalveld en een beachveld aan te leggen. Om dit te bewerkstelligen heeft het college een kredietaanvraag van 2,5 miloen euro bij de gemeenteraad ingebracht waarvan het de bedoeling is dat de gemeenteraad de kredietaanvraag en de herinrichting nog voor de zomer bespreekt.

De noodzaak voor het voorgenomen vierde veld is voor iedereen bij sv Diemen overduidelijk. De wedstrijddagen en het trainingsprogramma zijn overvol en momenteel moeten we aspirant leden teleurstellen. Als grootste vereniging uit Diemen is dit vierde veld ook van levensbelang om mee te groeien met de vraag die er is vanuit Diemen. Met de komst van De Sniep, Holland Park en de doorstromende huizenmarkt van de laatste jaren hebben wij veel nieuwe aanmeldingen. Door het tekort aan ruimte kunnen wij nu helaas niet iedereen plaatsen en dat druist tegen onze doelstelling in om het voor iedereen mogelijk maken hun geliefde voetbalsport te beoefenen in hun eigen omgeving.

Op 11 juni zal dit initiatief besproken worden in de gemeenteraad en wij hopen dat er zal worden ingestemd met de kredietaanvraag. Gezien de wens van Diemen om zoveel mogelijk sporters de ruimte bieden om te kunnen sporten kijken wij vol goede moed uit naar 11 juni.Extra_veld_voor_sv_Diemen__1.png