Cursus voor beginnende trainers

17 januari 2023 9:30

Als (startende) jeugdtrainer komt er veel op je bordje te liggen. Je communiceert, begeleidt, organiseert, coacht wedstrijden, juicht mee, biedt troost en nog veel meer.

Om jou als (startende) jeugdtrainer nog beter te ondersteunen, is de Aftrapmodule ontwikkeld. Een gratis module waarbij je in slecht één avond de belangrijkste basisonderdelen van het trainen en coachen leert en ontzettend veel waardevolle tips krijgt.

De Aftrapmodule is geschikt voor beginnende of ongeschoolde jeugdtrainers en bestaat uit een online gedeelte (e-learning) en een praktijkbijeenkomst. Deze bijeenkomst van slechts één avond vindt plaats bij je eigen vereniging of een vereniging in de regio en staat o.l.v. een KNVB-docent.

Met de e-learning:

• leren we je beter kennen.
  • ben je voorbereidt op de praktijkbijeenkomst door te reageren op een aantal stellingen, een gesprekje te voeren met een speler van je team, Rinus, de online assistent-trainer te downloaden als app en een training uit Rinus uit te gaan proberen.
  • Het online gedeelte voor en na de praktijkbijeenkomst neemt in totaal ongeveer dertig minuten in beslag neemt.

Tijdens de praktijkbijeenkomst ga je:

• naar een wedstrijd 8 tegen 8 (2x 15 minuten) kijken, de trainer van één van de teams voor, tijdens en na de wedstrijd volgen, naar de spelers en hun voetballen kijken en de manier van omgaan met elkaar (spelers onderling en de trainer met de spelers) observeren en bespreken.
  • een training van 30 minuten volgen en bespreken die vanuit Rinus samengesteld is en laat zien hoe je trainingen kunt voorbereiden, organiseren, uitvoeren en afronden.
  • bovenstaande nabespreken en ervaringen (tips en tops) met elkaar delen.
  • de praktijk koppelen aan de behoeften van kinderen (autonomie, binding, competentie) om plezier te beleven en zich verder te kunnen ontwikkelen.
  • tools voor trainers leren kennen die kunnen helpen in die behoeften te voorzien (structureren, stimuleren, individuele aandacht geven en regie overdragen).
  • de rol van de vereniging richting jou bespreken.

Aanmelden

Aanmelden is heel gemakkelijk. Er zijn geen toelatingseisen en deelname is gratis. Wil je ook deelnemen aan de Aftrapmodule? Meld jezelf dan aan voor een bijeenkomst bij een vereniging bij jou in de buurt.

KLIK HIER OM JE AAN TE MELDEN