Resultaten ledentevredenheidsonderzoek bekend

2 juni 2021 10:15

De resultaten van ons ledentevredenheidsonderzoek 2021 zijn bekend. Er hebben 199 leden hun mening over onze club gegeven. Het algemene cijfer dat door de respondenten is gegeven aan onze club is een 6,9. Dit cijfer zien we als een mooie voldoende, resulterend uit veel vrijwillige inspanningen in de afgelopen jaren, maar wel met genoeg ruimte voor verbetering.

De verbeteringen die we op basis van de resultaten zien zijn deels te behalen door organisatorische veranderingen waarvan er een aantal al zijn ingezet. Verder maken we uit een aantal opmerkingen op dat we als vereniging duidelijker moeten maken welk beleid we voeren en waarom we bepaalde beslissingen (soms moeten) nemen. Ook kunnen we ons verbeteren in het tijdig en duidelijk communiceren richting leden.

Zeer positief nieuws om te benoemen is dat naar aanleiding van de enquête 7 nieuwe vrijwilligers zich hebben aangemeld. Met hen is contact opgenomen door onze vrijwilligerscoördinator om te bespreken wat zij voor onze vereniging kunnen gaan betekenen.

Verder introduceren we hierbij een digitale ideeën bus waarin onze leden hun feedback gedurende het hele jaar kwijt kunnen en het niet meer nodig is om te wachten op de jaarlijkse enquête. Feedback kan anoniem worden gegeven maar het liefste zien we dat het gewoon het gesprek kunnen aangaan met onze leden. De digitale ideeën bus kan worden benaderd via Feedback en ideeënbus

We danken iedereen die de tijd heeft genomen om de enquête in te vullen. Het heeft ons nieuwe inzichten gegeven waar we samen met onze vrijwilligers en leden mee aan de slag kunnen.